Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2014

Τρίτη, 14 Ιανουαρίου

Γλώσσα:



Ασχοληθήκαμε με τους αυτόχθονες λαούς και συγκεκριμένα με τους ινδιάνους της Αμερικής. Συζητήσαμε τον τρόπο ζωής, την καθημερινότητα, τις ασχολίες, το κυνήγι καθώς και τον πολιτισμό (ντύσιμο, γιορτές, κατοικία, θρησκεία, μουσική κτλ).  Αύριο θα γράψουμε μια εργασία όπου θα είμαστε ένας ινδιάνος της Αμερικής και θα περιγράφουμε τη μέρα μας.






Μαθηματικά:
 Ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε με τη διαίρεση των δεκαδικών αριθμών.

Για να διαιρέσουμε δεκαδικό με ακέραιο κάνουμε κάνουμε κανονικά τη διαίρεση, αλλά μόλις φτάσουμε στην υποδιαστολή του Διαιρετέου, βάζουμε υποδιαστολή και στο πηλίκο. Από εκεί και πέρα συνεχίζουμε τη διαίρεση, όπως ξέρουμε.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
 
Ένα ψηφίο έχει ο διαιρέτης, ένα τονίζω και στον Διαιρετέο, επειδή όμως το 2 δε χωράει στο 1 τονίζω και το επόμενο ψηφίο και λέω το 2 στο 13 χωράει 6 φορές. Γράφω 6 στο πηλίκο και συνεχίζω λέγοντας 6 φορές το 2 κάνει 12. Γράφω το 12 κάτω από το 13 και κάνω την αφαίρεση. 2 από 3, 1 1 από 1 0.
Πριν πάω στο επόμενο ψηφίο του Διαιρετέου (το 8) βλέπω ότι υπάρχει υποδιαστολή. Θα βάλω υποδιαστολή και στο πηλίκο (μετά το 6) και θα κατεβάσω κανονικά πλέον το 8.
Το 2 στο 18 χωράει 9 φορές. Γράφω 9 στο πηλίκο και λέω 9 φορές το 2 , 18. Το γράφω κάτω από το 18, κάνω την αφαίρεση και βρίσκω υπόλοιπο 0. Η διαίρεσή μου τελείωσε.






Ένα ψηφίο έχει ο διαιρέτης, ένα τονίζω και στον Διαιρετέο, επειδή όμως το 8 δε χωράει στο 7 τονίζω και το επόμενο ψηφίο και λέω το 8 στο 74 χωράει 9 φορές. Γράφω 9 στο πηλίκο και συνεχίζω λέγοντας 9 φορές το 8 κάνει 72. Γράφω το 72 κάτω από το 74 και κάνω την αφαίρεση. 2 από 4, 2 7 από 7 , 0.

Πριν πάω στο επόμενο ψηφίο του Διαιρετέου (το 2) βλέπω ότι υπάρχει υποδιαστολή. Θα βάλω υποδιαστολή και στο πηλίκο (μετά το 9) και θα κατεβάσω κανονικά πλέον το 2.

Το 8 στο 22 χωράει 2 φορές. Γράφω 2 στο πηλίκο και λέω 2 φορές το 8 , 16. Το γράφω κάτω από το 22, κάνω την αφαίρεση και βρίσκω υπόλοιπο 6.
Επειδή δεν υπάρχουν ψηφία στον Διαιρετέο για να τα κατεβάσω, βάζω δίπλα στο 6 που βρήκα προηγουμένως 0 και συνεχίζω τη διαίρεση.
Το 8 στο 60 χωράει 7 φορές. Γράφω 7 στο πηλίκο και λέω 7 φορές το 8 , 56. Το γράφω κάτω από το 60, κάνω την αφαίρεση και βρίσκω υπόλοιπο 4. Επειδή δεν υπάρχουν ψηφία στον Διαιρετέο για να τα κατεβάσω, ξαναβάζω 0 στο υπόλοπο που έχω (δηλ. δίπλα στο 4).
Το 8 στο 40 χωράει 5 φορές. Γράφω 5 στο πηλίκο και λέω 5 φορές το 8 , 40. γράφω το 40 κάτω από το 40, κάνω την αφαίρεση και βρίσκω 0. Η διαίρεσή μου τελείωσε.


Ιστορία:
Κάναμε επανάληψη της 2ης ενότητας με συγκεκριμένες ερωτήσεις και σύντομα θα έχουμε την αξιολόγησή μας (Την Τρίτη 21.1.14).

Ερωτήσεις:
 1.Αναφέρω μερικές από τις διακρίσεις και τα δεινοπαθήματα των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της τουρκοκρατίας.
2.   Ποιοι διοικούσαν τους Έλληνες και βοηθούσαν τους Τούρκους στη διοίκηση;
3.   Αναφέρω προσπάθειες που έκαναν οι Έλληνες για να ελευθερωθούν καθώς και τους λόγους   που  απέτυχαν.
4. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ κλεφτών και αρματολών;
5. Ποια είναι εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τους Σουλιώτες σαν ικανούς πολεμιστές;
6. Ανάμεσα σε ποιους υπογράφηκε  η συνθήκη του Κιουτσούκ Καϊναρτζή , πότε και τι έλεγε; 
7.  Ποια ήταν σημαντική προσφορά των Δασκάλων του Γένους στην υποδουλωμένη  Ελλάδα. Γνωρίζετε κάποιους σημαντικούς δασκάλους του γένους; 
   .  Τι πρόσφεραν οι ΄Ελληνες των παροικιών στην Ελλάδα;


Μαθήματα:
Τελειώνω τις διαιρέσεις στο τετράδιο των μαθηματικών
Γεωγραφία διαγώνισμα
Προετοιμάζομαι για το Σκέφτομαι και Γράφω (Μια μέρα στη ζωή ενός Ινδιάνου της Αμερικής).





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου