Γλώσσα
Επεξεργαστήκαμε το κείμενο "Χαριστική βολή στις καλλιέργειες", που αναφέρεται στην κυπριακή πραγματικότητα. Εντοπίσαμε τα δομικά στοιχεία ενός άρθρου (πού, ποιος, πότε, αιτίες, αποτελέσματα, προβλήματα, κίνδυνοι, τρόποι αντιμετώπισης). Μετατρέψαμε τις ρηματικές φράσεις σε ονοματικές και αντίστροφα.
Μαθηματικά
Ασχοληθήκαμε
με τους πρώτους και τους σύνθετους αριθμούς. Υπενθυμίσαμε τη βοήθεια που μας
προσφέρουν οι πρώτοι αριθμοί, αφού με αυτούς μπορούμε να βρούμε όλους τους
παράγοντες ενός σύνθετου αριθμού όταν τον αναλύσουμε σε γινόμενο πρώτων
παραγόντων. Υπενθυμίσαμε τα κριτήρια διαιρετότητας του 2,5,10 και 3 και
συζητήσαμε τον προβληματισμό για το 3. Συνεχίσαμε με το κριτήριο
διαιρετότητας του 4.
Οι
αριθμοί που διαιρούνται ακριβως με:
- το 2 είναι όλοι οι ζυγοί, δηλαδή αυτοί που τελειώνουν σε 0,2,4,6 και8 (π.χ 56)
- το 5 είναι όλοι που τελειώνουν σε 0 και 5 (π.χ 15, 890, 1 234 345)
- το 10 είναι όλοι που τελειώνουν σε 0 (π.χ 45670)
- το 3 είναι όλοι που το άθροισμα των ψηφίων τους διαιρείται με το 3 (π.χ 345, διότι 3+4+5=12 που διαιρείται με το 3).
- το 4 είναι όλοι που τα τελευταία ψηφία τους (δεκάδες και μονάδες) διαιρούνται με το 4 (π.χ 1532, διότι το 32 διαιρείται με το 4. Το 1500 δε χρειάζεται να το ελέγχω, αφού είναι 15 εκατοντάδες και το 4 διαιρεί το 100 και όλες τις εκατοντάδες).
ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
1. Μαθηματικά σελ. 77,78,85
2. Προετοιμάζομαι για Σκέφτομαι και γράφω (καταστροφή στις καλλιέργειες, άρθρο)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου